به سبک معماری

به سبک معماری

معماری خوانی!

جمعه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ

مشکلات رشته معماری


یکی از معضلات چند سال اخیر در سطح دانشگاه ها که اگر تاکنون منجر به مشکل جدی نشده باشد، در آینده قطعا خواهد شد، همانطور که بسیاری تاکنون نوشته و گفته اند جذب بی برنامه ی دانشجو در رشته های مختلف خصوصا برخی رشته های خاص و پر متقاضی است. این معضل با عملکرد شگفت آور! دانشگاه آزاد حال به پروسه ای کاملا تجاری مبدل گشته است، آنچنان که امکانات، هیئت علمی مناسب و حتی فضای کافی با حداقل استاندارد به فرعی ترین مسئله ی ممکن بدل گشته و تنها عدد تقاضا و بیشترین ورودی ممکن مورد توجه بوده است.



از سوی دیگر در برخی رشته ها همچون معماری، به علت تقاضای کاذب به دلایل گوناگونی که مجال بحث برایشان نیست و همچنین به نظر؛ سود مالی مناسب این رشته برای دانشگاه که با توجه به واحدهای عملی پرهزینه ـ که البته دانشگاه با با بهانه های گوناگون در قبال این هزینه ها هیچکدام از امکانات تعریف شده و مورد نیاز را تامین نمی کند ـ تامین می شود، در صدر رشته های تازه تاسیس شده در واحدهای مختلف دانشگاهی قرار گرفته است که خاصه در میان دانشگاه های اصطلاحا پولی همچون آزاد، علمی-کاربردی و غیرانتفاعی با رشد فزاینده ای روبرو بوده است.

این فرآیند رو به رشد علاوه بر کاهش شدید کیفیت آموزشی در این رشته مشکلات دیگری همچون فارغ التحصیلان بی شمار بدون بازار کار را سبب شده است که احتمالا در آینده شاهد پیشی گرفتن این رشته از تمامی رشته های بدون بازار کار مناسب را خواهیم بود. البته این تنها بخشی از این آشفته بازار فعلی در حوزه ی جذب دانشجو است که بیان دیگر مشکلات آن زمان دیگری می طلبد.


هرگونه کپی برداری و استفاده از متن و مطالب تنها با ذکر نام نگارنده|مترجم و وبلاگ و لینک ارجاع به مطلب مجاز است.

نظرات (۲)

  • محمد مرثیه گو
  • این داستان جذب دانشجوی بدون برنامه ریزی معضل بزرگی درست کرده که در اینده آسیب جدیش مشخص میشه
    مطلب عالی بود
    واقعیته محض
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی