به سبک معماری

به سبک معماری

طراحی داخلی کلیسای رونشان


نکته ی دیگر در رابطه با معماری کلیسای رونشان عنصر کلیدی نور است ، نور فرم ها را روشن می کند و فرم ها قدرت شگفت انگیز خود را به نمایش می گذارند. بازی با تناسبات و پدید آوردن حوادث غیر منتظره، یک هیجان ناگهانی را بوجود می آورد. ولی بازی خردمندانه با اهداف، بنیان صحیح، استعداد جاودانگی ساختار اصلاح طلبی، جسارت و بازی گستاخانه با این موضوعات مجزا، کیفیت های مورد نیاز و سازنده معماری را بوجود می آورد.



پدر بلاد در باره این کلیسا می گوید: البته که دیری که بوجود آمده زیباست و تمامی مطالبی که گفته شد، نشانه های این زیبایی است. این دیر نشان می دهد که زندگی نماز گزاران و راهبان، به فرم های سنتی وابسته نیست و می توان میان این زندگی و معماری مدرن که نشان داده استعدادهای برتری نسبت به نمونه های قبلی داراست، هماهنگی برقرار کرد.
در بسیاری از موارد، کلیسا سمبل کارهای دقیق و سنجیده لوکوربوزیه است. اصول معماری دهه 1920 او می رود تا جای خود را به ساختارهای مبهم و متنافض بدهد. او می کوشد تا یک طرح بی پایان و بی قاعده را بوجود آورد و به جای جواب های آماده، سوالات جدیدی را مطرح سازد.
خانه های ژائول، دیر لاتورت و این کلیسا بیان آشکار و دقیق عصر ماشین و مفاهیم منتج از آنرا بیان نمی کنند، بلکه با استنباط از تفسیر های زندگی، نشانه هایی از نفوذ مجازی زندگی را ارائه می کنند


ادامه دارد ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی