به سبک معماری

به سبک معماری

حجم در معماری | 1

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۳۷ ق.ظ

حجم در معماری 1

Festim Toshi


یکی از کلمات پر تکرار در دوران تحصیل در رشته ی معماری کلمه ی "حجم" است. به معانی گوناگون و با مفاهیم متفاوت و به منظور ترسیم نقطه نظرات خاص. اما در این مجموعه ی دنباله دار به سبک معماری منظور از "حجم" عبارت و کارکرد خاص این واژه در کلاس های "طراحی معماری" است.



قطعا دانشجویان معماری با هر سبک تدریس واحد "طراحی معماری"؛ با ساخت "حجم" برای مراحل اولیه ی طراحی معماری خویش آشنا هستند. یکی از موارد گوناگون در زمان حجم سازی علاوه بر در نظر گرفتن الزامات فنی، زیبائی شناسانه، کارکردی، اقلیمی،سایت محوری و ... ایده و الهام گیری است که به هر حال در مواقعی به کمک دانشجو یا معمار آمده و کمبود گاهی زمان و خلاقیت را پوشش می دهد. هر چند الهام در معماری به بیان الگو برداری از آثار و شکل های گوناگون محیط پیرامون خود یکی از اصول و شیوه های چند گانه ی پرورش خلاقیت و توسعه ی ایده محسوب می شود.

در این مجموعه، به شکلی ساده؛ تنها تصاویر و عکس ها و تصویرسازی های منتخب به نمایش در خواهد آمد. " مشاهده "، آن هم با ریزبینی و دقت؛ در معماری یکی از اصول ابتدائی و مهم قلمداد می شود. پس کافی است در این مجموعه دقایقی تنها تصویر را نگاه کنید و به بایگانی "حافظه ی تصویری" خویش بسپارید. احتمالا روزی به کار خواهند آمد.


ادامه دارد ...


هرگونه کپی برداری و استفاده از متن و مطالب تنها با ذکر نام نگارنده|مترجم و وبلاگ و لینک ارجاع به مطلب مجاز است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی