به سبک معماری

به سبک معماری

ذهنیت ملموس؛ برخورد نزدیک

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۶ ب.ظ

نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی

شاید برای بسیاری تماشای تصاویر یک نقاشی با اصل آن تفاوت زیادی نداشته باشد. به هر حال زیبایی بصری از هر دو قابل ادراک است و این خود شاید کافی به نظر رسد. ولی مانند بازدید از یک اثر معماری یا یک بنای تاریخی - هر چند تجربه ای است از بسیاری جهات متفاوت و قابل بحث تر - روح حاکم بر یک اثر، به همراه شاید داستانی که همراه خود دارد و یا حتی حس برخورد از نوع نزدیک! تجربه ای قطعا متقاوت خواهد بود.

موزه هنرهای معاصر با داشتن گنجینه ای ارزشمند از آثار هنرمندان معاصر پس از مدت ها این بار بخشی از گنجینه خود را که در زمره جریان هنری اکسپرسیونیسم انتزاعی، تاشیسم، انتزاع پسانقاشانه و انتزاع تغزلی جای می گیرند، از آثار هنرمندانی چون رابرت مادرول، واسیلی کاندینسکی، جکسون پولاک و ویلهم دکونینگ و ... را به نمایش گذاشته است.


نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی

همانطور که از پیشانی-تصویر "به سبک معماری" نیز روشن است، اثر جکسون پولاک از آثار مورد علاقه ی من است. این اثر نیز فرصتی دوباره یافته است تا پس از مدت ها بار دیگر به نمایش عموم گذاشته شود.

ذهنیت ملموس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی